wtorek, 9 lipca 2013

Kot rasy Perskiej

                                                                          Siemson!
Sorry że wczoraj nie dodałam tej raski : ( jak zaczęłam akurat pisać to mnie wizięło zajęcie wycieczkowe xd.  A więc dzisiaj się zajmę tą raską. A więc:              
                                                               Kot rasy Perskiej
Jest to kot o długiej i miękkiej siersci , pochodzi z iranu,żyją około 13-15 lat, dorosły kot Perski waży około 2,5-6 kg. są miłe, spokojne, fajne do pieszczot,łagodne,i mają niewielkie talenty łowcze. Ilość kociąt w miocie 3-4 kocięta, umaszczenie: rozmaite odmiany barwne,czarne, białe, rude,kremowe. Budowa, duża głowa, i też szeroka, wypukłe czoło,sierść:około 10 cm., puszysty ogon na całej długosci,mały nosek (szeroki). Pielęgnacja: Koty Perskie trzeba codziennie czesać i kąpać (specjalnym szamponem dla kotów naturalnie), trzeba codziennie przemywać oczy persa wacikami nasączonymi ciepłą wodą ( najlepiej speclistycznymi preparatami).
                                                           No cóż, chyba dodałam podstawowe informacje na temat persa. Tu macie zdjęcia persów, ten dorosły-Tito, to moejej babci a ten mini liliput- Biesio, to mój. Jakaby co ten mój liliputek to nie całkowicie pers bo jego brat, Mój Czadzik to dachowiec :) 


/Aliki

2 komentarze:

  1. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uważam, iż kociaki jako zwierzaki są wielce miłe. Tym bardziej, że ja także mam u siebie ładnego kota. Strasznie podoba mi się to co przedstawiono w http://lotydalekodystansowe.pl/bialaczka-u-kota-leczyc/ i moim zdaniem, faktycznie tak jest często. Tym bardziej, iż kociaki są całkiem popularnym zwierzęciem domowym.

    OdpowiedzUsuń